Monday, November 23, 2009

Esmaabi koolitus

Suvisel kukkumisel päästis mu Elbruse mäepääste (Elbrusskaja Spasatelno-Poiskovaja Sluzhba). Johani ehk teab, kas tavaline inimene oleks mu tagasi toonud või ei. Igatahes jäi sellest võlg.

Kiirabi on mulle endale veel appi tulnud:
- Tartus, umbes 1991, vingumürgitus. Kukkusin kempsus kokku. Sõbrad tõid õue, kiirabi jagas ainult nõu.
- Kodus, umbes 2003, roidemurd x 2. Kukkusin toas redelilt. Roidemurd on ootamatult ränk. Oled täiel teadvusel, kuid halvatud, ei liigu, ei räägi. Kiirabi viis mu röntgenisse. Pmst ei tehtud midagi, roidemurruga ei tehtagi, "kasvab ise kokku".

Nüüd olen ise koolitusel. Nii olen vähemalt võimeline kedagi teist aitama, kui.

Juhuslikke fakte.
(Tõesuse eest ei vastuta. Võisin valesti kuulda, valesti aru saada, valesti kirja panna.)
- Eestis pole olnud juhtumit, kus enne kiirabi saabumist oleks kannatanu ära elustatud. (Või - kus oleks elustamist proovitud?)
- Vildikate korkides on augud, et allaneelamisel käiks õhk läbi ja laps ei lämbuks.