Sunday, November 28, 2010

PÖFF 2010 - "Ülestunnistused"

"Ülestunnistused", Jaapan 2010, koolinoorte tumedast elust.
@imdb
@poff.ee

Ma olen vist liiga vana ja liiga küüniline. Ka eelmisel pöfil vaatasin üht jaapani-teemalist filmi (The Cove) ja leidsin, et see on kergeusklikele mõeldud propaganda. Pärastine pikem uurimine kinnitas mu arvamust. A kui ma kellegi blogis seda väljendasin, sain noortelt vihastelt meestelt kohe peksa.

"Ülestunnistused" on samasugune. Film on ilus, ja mõjuv, eriti esimene 1/3. Aga ta ei ole valus ega raske vaadata (nagu kirjutavad imdb nõrgad). Moodsaid kooliprobleeme ta lihtsalt illustreerib (4chan ja sõbrad on miskipärast radarilt väljas). Ja lõpus ei oska autorid hästi avatud teemat enam lõpetada - mõlemad liinid saavad kunstliku ja minu arust mittemidagiütleva lahenduse. Ka ei saa ma aru, milleks sinna see vägivald. Ehk - nagu oleks... aga kui mõtlema hakkad, siis enam ei ole ka.

Film on siiski nii kenasti tehtud, et vaadata oli meeldiv.

No comments: